וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל לנשמה: חומוס שכולו סיפור אהבה. צפו

28.12.2017 / 8:30

אלף איש מתקבצים לחגיגה ענקית של חומוס: גלונים של טחינה, עשרות קילוגרמים של בצל ושום ותבלין אחד מיוחד של אהבה, גורמים למפגשים של "קבלה לעם" להיראות כמו פסטיבל של אנשים שמתחברים דרך הלב ודרך הבטן. צפו כדי להבין למה הם אומרים שזה החומוס הכי טוב שיש

אפיק גבאי

מדי שבוע הם לוקחים 20 קילוגרמים של בצל, 15 קילוגרמים של שום, 100 קילו גרגירי חומוס ואלף ביצים, ארבעה גלונים של טחינה, נכנסים למטבח, לובשים סינרים, מדליקים את האש, מרתיחים את המים ומבשלים כאיש אחד.

בתום שיעור קבלה מתיישבים המשתתפים לחוויה קולינרית מיוחדת, כזו שמחברת אותם הרבה מעבר לטעם. המפגשים של "קבלה לעם" בפתח תקווה נראים כמו פסטיבל אנושי מלא חדווה. באולם הענק מסודרים שולחנות ארוכים, ועליהם מניחים המארגנים את המנות שהכינו. בתוך כמה רגעים המקום מתמלא במאות אנשים, שסיימו שיעור ביסודות הקבלה מפי הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

"דרך הטעמים של האוכל הזה אנחנו מרגישים את החיבור בינינו, מי שמכין את האוכל הזה הם החברים", אומרים חיים ויפעת, בעלי עסק לתכשיטים. "כשאתה יושב סביב השולחן אחרי שיעור עם חברים, אנחנו מרגישים קרובים אחד לשני", אומר סמיון, קולנוען במקצועו. "כולם מתקבצים לאותה המטרה - לתקן את הקשר בינינו", מוסיף כפיר, יזם נדל"ן. "יש פה חילוניים, יש פה דתיים, יש פה שמאל, יש פה ימין, ומעל כל זה אנחנו מוצאים את המקום הזה מהבטן שבו אתה מתחבר לאנשים ולא שופט", אומרת דפנה, אשת חינוך ואחת מהבאים לשיעורי הקבלה.

המאפיין המרכזי של הסעודה הזו הוא חיבור בין אנשים שונים בעלי רקע שונה, שהמשותף להם הוא הרצון להתחבר זה לזה וללמוד את יסודות הקבלה. "אנחנו כאילו עושים חומוס אבל המטרה היא לחבר בין אנשים, ככה הלב מלא ברגש והבטן מלאה באוכל טעים", מסכם שרון, מנהל גן ילדים ואחד המתנדבים שמתבלים את האוכל בהרבה אהבה.

רוצים לטעום בעצמכם מעקרונות החיבור של הקבלה ולהבין את הקשר שלהם לחיי היומיום שלנו? לחצו ושריינו מקום בחינם בהרצאת מבוא לקורס "יסודות הקבלה", או לחצו כאן כדי לדעת יותר.

וואלה! NEWS בשיתוף קבלה לעם
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully