וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרים עולם חדש: צפו באירוע שגרם לישראלים ואיראנים להתחבק בחום

16.1.2018 / 8:27

במשך שלושה ימים התכנסו בוילנה שבליטא מאות אנשים מ-31 מדינות והתחברו זה לזה באמצעות חכמת הקבלה. "ארבע שנים אחרי שגיליתי את הקבלה, היא נתנה לי איזון ותקווה לעתיד", אומר סעיד גחהר, איראני שחי כיום בנורבגיה. צפו באירוע שגרם לאירופה להתאחד מחדש

צילום מסך

כולנו רקמה אנושית אחת חיה", שרה חוה אלברשטיין ויש רגעים ומקומות שהמשפט האידיאלי הזה, שכולו חלום ודמיון, גורמים לו להתממש ולהפוך למציאות. חזון האנושות שמבוססת על חיבור במקום פירוד, אנושות שבה אין גבולות מפרידים בין אנשים ואין הבדלים בין דת, מין וגזע, נשמע כחזון אוטופי. אבל אפשרי לממשו. אירופה נמצאת כיום במשבר, מדינות משתנות, מדינות מתפרקות, ועקב כך היבשת חווה טלטלות עזות. הגר בין האנשים נמצא באנשים עצמם.

במשך שלושה ימים התכנסו בוילנה שבליטא מאות אנשים מ-31 מדינות והתחברו זה לזה. "כשנולדתי באיראן הייתה מלחמה", מספר סעיד גחהר, איראני שחי כיום בנורבגיה, "הגעתי לאירופה והוכנסתי לגטאות, זה היה כאוס. אבל עכשיו, ארבע שנים אחרי שגיליתי את הקבלה, היא נתנה לי איזון ותקווה לעתיד". ההרצאות והפעילויות המשותפות הראו להם כי למרות הבדלי השפה והתרבות הם חולקים את אותן הנאות, דאגות והבנה לגבי העולם והחיים בו.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן, עם ניסיון ארוך שנים של לימוד חכמת הקבלה, הנחה את המשתתפים למצוא את התשובות לשאלות ולבעיות מתוך החיבור והחיפוש המשותף ביניהם. "אני מרגיש חלק מישראל", אומר ברנד ברכט מגרמניה, "הרב ד"ר לייטמן מרגיש את הקהל, את הקשר בין האנשים ואת הכוחות שקיים כאן".

האירוע בוילנה הוכיח שאפשר ליצור מציאות אחרת, שמבוססת על איחוד וחיבור אמיתי בין אנשים. "דווקא השיטה מישראל של 'ואהבת לרעך כמוך' מתממשת פה", אומר רועי טאוב, ישראלי שחי בקרואטיה, "לא משנה מי אתה ומה אתה, יהודי או לא, זה לא משנה".

צפו בסרטון המרגש כדי להבין שיש מציאות אחרת והיא ממש קרובה אלינו.


קבלה לעם היא עמותה ללא כוונות רווח שמטרתה להנגיש את לימודי חכמת הקבלה לכל אדם ולכל אורח חיים. כדי להתרשם ממפגש מבוא לקורס יסודות הקבלה תוכלו לשריין מקום כאן.

וואלה! NEWS בשיתוף קבלה לעם
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully