וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות שמחברות בין חכמת הקבלה והאלגוריתם של פייסבוק

13.3.2018 / 8:40

אם נדמה לנו שהרשתות החברתיות ואינספור הקורים שהן טוו כדי לחבר מיליארדי אנשים ברחבי העולם אלו סממנים של העידן הנוכחי, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהחיבור הוא חוק טבע, לא פחות. קבלו את התובנות שהוגים בעלי שם הניחו הרבה לפני שידענו מה זה לאנפרנד

האנושות, לא משנה עד כמה תתפתח, אינה יכולה להתקיים ללא החיבור בין אנשים. גם אם במהלך ההיסטוריה היו לא מעט פילוסופים והוגי דעות שטענו שהאדם אינו יצור חברתי מטבעו - אנו רואים, לאורך כל השנים, כי ללא חיבור חברתי החברה האנושית מתקשה לפתח דברים חדשים.

כיום החיבור החברתי בא לידי ביטוי ב"תקשורת בין-אישית", תכונה שאנחנו רושמים בקורות החיים העונה לציפיות המעסיק, בסיעור מוחות במשרדי פרסום, בגאוות יחידה בצבא, ב"נטוורקינג" שעשוי לקדם אותנו בקריירה ובעסקים, ובייחוד בפייסבוק - הקו?נגלו?מ?ר?ט הגדול של העידן הנוכחי, המתיימר להגדיר את טיב הקשרים בינינו ואת מה שיעורר בנו עניין הדדי.

הטענה שאין דרך אחרת לחיות בחברה אנושית ללא תקשורת יעילה, אפילו חלקית, מקבלת משנה תוקף בקבלה, הטוענת אלפי שנים שלא רק שזה חיוני, אלא שזה חוק טבע שהעולם חייב להתקיים לפיו. שכן, המצב הטבעי של היקום שבו אנו חיים הוא שכולנו מחוברים כגוף אחד. אולם בפועל, מה שקורה כיום, אנחנו מפורדים, מפולגים בדעותינו וחושבים על טובתנו האישית בלבד על חשבון אחרים.

לאורך ההיסטוריה, אנשים מכל תחומי החיים והמדע חזרו ואמרו דברים ברוח דומה, איש איש בדרכו, בכל הקשור לנושא החיבור האנושי. אספנו עבורכם מבחר תובנות, מהן יש שתשתפו או תפיקו תועלת אישית לחייכם.

כדי לחדד את הנטען בבסיסה של חכמת הקבלה, נביא מדבריו של מרקוס טוליוס קיקרו, נציג האימפריה הרומית, מי שכמעט ולא התייחס ליהודים בכתביו. לטענתו, ישנם חוקי טבע אוניברסליים שקיומם היה מביא אותנו לחיים נכונים יותר, כמצוטט להלן:

אמירה של מרקוס קיקרוס. קבלה לעם, אתר רשמי
אמירה של מרקוס קיקרוס/אתר רשמי, קבלה לעם

בסיכומו של דבר, החיבור הוא הבסיס להתפתחות האנושית. לפיכך, אל לנו להסתפק בניהול הקשרים החברתיים שלנו באמצעות הפייסבוק, ובטח שלא לחשוב שאנחנו יכולים, תמיד, להצליח לבד. אלא עלינו למצוא את הדרך לשיתוף פעולה ממשי עם אנשים אחרים, גם עם אלו ש"אינם באים לנו בטוב". אנשים רבים בעלי שם, מדיסציפלינות שונות, מדגישים זאת שוב ושוב, ולנו לא נותר אלא להניח שיש דברים בגו.

קבלה לעם היא עמותה ללא כוונות רווח, שמטרתה להנגיש את לימודי חכמת הקבלה ואת תרומתה המעשית לכל אדם ולכל אורח חיים. כדי להתרשם ממפגש מבוא לקורס יסודות הקבלה, תוכלו לשריין מקום כאן.

וואלה! NEWS בשיתוף קבלה לעם
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully