וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהקיצוניים מרימים ראש: ההשראה שהיהדות יכולה להעניק לאירופה

9.11.2017 / 12:42

שנאת הזרים שהולכת ומתגברת כיום בעולם המערבי היא תמרור אזהרה ליהודים והפתרון נעוץ בארגון מחדש של מערכות החיים שלנו על בסיס עיקרון אחד פשוט, שכבר הוכח היסטורית כאפשרי

ניאו נאצים. AP
הפגנה של ניאו נאצים/AP

אם תלמד היטב ותהיה טוב לזולת – תצליח בחיים!", שיננה א?מי באוזניי לפני שישים שנה, כשעוד הייתי נער מתבגר במזרח אירופה. כיום זו אירופה שונה לגמרי. גלי השנאה החדשה שמתפשטים ביבשת הישנה מחייבים גישה חדשה.

באוסטריה ובצ'כיה נבחרי העם דורשים באגרסיביות למגר את ההגירה. בהונגריה קוראים להפוך את אירופה ל"אזור נקי ממהגרים". בגרמניה, לראשונה מאז תום מלחמת העולם השנייה, חזרה המפלגה הימנית הקיצונית לפרלמנט. בפולין סוברים כי "ליהודים לא היה רע כל כך אחרי הפלישה הנאצית למדינה", וגם באיטליה, אוהדי לאציו, קבוצת הכדורגל השנייה ברומא, "הלבישו" בפוטושופ את אנה פרנק במדי היריבה העירונית השנואה.

בעולם האולטרה-מתקדם של ימינו אין יותר מניע להתקדמות – לא דחף פנימי למצוינות ולא צידוק משכנע להשקעה בתחום כלשהו, שהרי בסוף גם הוא יקרוס או יהפוך לרובוט. כל אלה, בצירוף חוסר הוודאות הכללי, הקשיים הכלכליים ואי-מתן זכויות שוות, די בהם כדי לעורר את השנאה הסמויה.

האירופאים הם הראשונים לחוות את נזקי גלי ההגירה העצומים. בתחילה הם חשבו שהזרים יפריחו את היבשת המזדקנת וקיבלו בזרועות פתוחות את ה"אחר". אולם כשאלו החלו לאכול את מזונם, לכרסם בתרבותם, לתפוס את משרותיהם, ואף דרשו טיפול סוציאלי צמוד, הבינו האירופאים שלא יצליחו להרוויח על חשבון המהגרים – ונהרו בהמוניהם אחרי הימין הקיצוני.

אירופה, נציגת המין האנושי במאה ה-21 שנסוגה אחורנית, מסמלת את מה שהעולם כולו מתחיל לחוות בהדרגה: סיום תקופת האינדיבידואליזם המופרז. תקופה שתמצית התפתחותה היא חופש הפרט – האתוס של החברה המערבית.

הפגנה של ארגון הימין הקיצוני "ליגת ההגנה האנגלית" בלוטון. רויטרס
הפגנה של ארגון הימין הקיצוני "ליגת ההגנה האנגלית" בלוטון/רויטרס

לכאורה העולם פתאום חזר לקדש ערכים לאומניים קולקטיביים, אך בפועל רצון הפרט אינו בא לידי סיפוק. זאת, משום שכיום טבע האדם הוא הרבה יותר מפותח ותובעני משהיה במאה הקודמת. החשש הוא מפני העתיד הקרוב-רחוק. אם האירופאים יישארו מאוחדים בשנאתם היוקדת לזרים, הדבר יוביל למשטרים נאציים, למלחמות עולם ולהרבה שפיכות דמים.

הפתרון אינו בשנאה אלא בארגון מחדש של מערכות החיים שלנו. ארגון שיעניק יציבות כלכלית, רווחה חברתית, תחושת ביטחון ומילוי טוב לבני האדם. העיקרון הוא אחד: חיבור אוניברסלי מעל כל ההבדלים, המתבסס על הקשר הטבעי והאנושי שקיים בין כל אדם ואדם. זאת, במטרה ליצור הרמוניה בינינו חרף השונות והניגודיות. מאין לנו שכך? מהטבע. כשם שכל כוחות הטבע המנוגדים מרכיבים מנגנון אחד, מערכת אחת הפועלת בסנכרון מושלם, כך בחיבור העדין בינינו, הקושר את כל הניגודים לאחד בהשלמה הדדית, נוכל להתקדם באופן יפה, טוב, ללא השמדה, ללא מלחמות, ללא צרות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

השיטה היהודית להתגבר על ההבדלים בין בני האדם

כל עוד לא נתלכד כאיש אחד בלב אחד, יתחדדו השנאה וחוסר הסיפוק שמורגשים בעמי העולם, ויזעקו לחיבור. אם לא נתחבר בינינו – העולם יתחבר נגדנו

החברה הראשונה בהיסטוריה שהצליחה להיבנות על אף ההבדלים בין בני אדם – ולא על בסיס ההבדלים ביניהם – נוסדה בממלכת בבל העתיקה לפני כ-3,800 שנה. אוסף של זרים, בעלי שפה ורקע תרבותי שונה, התקבצו יחדיו תחת אידיאה של חיבור מעל הכול. השוני רק הדגיש את הקרע בקבוצה שזה עתה התהוותה, אך במקום להעמיק את הפירוד, כמו שהתרחש עם יתר הבבלים, הם התעלו מעל הרע והתחברו לטוב, ככתוב: "על כל פשעים תכסה אהבה". הקבוצה האידיאולוגית הזאת הלכה וגדלה והתבססה לכדי עם אחד, עם ישראל. שיטת החיבור שהנחיל להם אברהם אבינו, אב האומה, לימים תיקרא בשם "חכמת הקבלה".

הרב קוק כתב על אחדות ישראל כך: "האחדות המגולה של העולם המוסרי, הרוחני והשכלי, עם העולם החומרי, המעשי, הטכני והחברותי, מתבטאת בעולם על ידי ישראל. וסגולתה של ארץ ישראל היא לכונן בעולם גילוי אחדות זו הנותנת פנים חדשות לכל התרבות האנושית" ("אורות הקודש ד'").

עוד מימי בבל נצרב בתודעה האנושית כי ליהודים יש שיטה להתעלות מעל כל ההבדלים, אמצעי לחיבור, הדרך לשגשוג בעולם המקרטע. אך חרף הצלחתם של היהודים בכל תחום ובכל קנה-מידה, השנאה לא פסקה. הרב יהודה אשלג, "בעל הסולם", כתב: "עובדה היא שישראל שנואים מכל האומות, אם מטעם דת, אם מטעם גזע, אם מטעם קפיטליזם, אם מטעם קומוניזם, אם מטעם קוסמופוליטיות וכו'. כי השנאה קודמת לכל הטעמים, אלא שכל אחד פותר שנאתו לפי הפסיכולוגיה שלו" ("כתבי הדור האחרון").

שנאת הזרים שהולכת ומתגברת כיום בעולם המערבי היא תמרור אזהרה ליהודים: השנאה עתידה לשנות ממסלולה – היא תופנה כלפיכם! כל עוד לא נתלכד כאיש אחד בלב אחד, יתחדדו השנאה וחוסר הסיפוק שמורגשים בעמי העולם, ויזעקו לחיבור. אם לא נתחבר בינינו – העולם יתחבר נגדנו.

החיבור מעל ההבדלים הוא שבנה אותנו כאומה ישראלית. האידיאה הזאת קיימת בנו, היכולת הזאת זורמת בעורקינו היהודיים. השיטה בידינו. עלינו רק לנער את אבק המיתוסים מעל חכמת הקבלה, להבין כי היא השיטה היחידה שמייצרת את הדבק הפנימי שמחבר בין אדם לחברו, ופשוט לממש אותה.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן, העומד בראש תנועת "קבלה לעם" העולמית, מעניק מדי יום שיעורי קבלה המשודרים בערוץ 96 ב-HOT ובאתר האינטרנט. התנועה מזמינה את כולם לבוא וללמוד את חכמת החיבור המבוססת על כלל היסוד של העם שלנו: "ואהבת לרעך כמוך". לפרטים על מעגלי שיח חווייתיים ברחבי הארץ ועל מסלולי הלימוד חייגו: 1-700-509-209 או צרו קשר כאן.

וואלה! NEWS בשיתוף קבלה לעם
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully